Olga Sehnalová (ČSSD), členka Výboru pro vnitřní trh a
ochranu spotřebitele Evropského parlamentu, spouští počínaje dnešním dnem
spotřebitelskou poradnu. Lidé z celé České republiky se mohou
prostřednictvím emailové adresy spotrebitel@sehnalova.cz obracet na
poradnu s dotazy, týkajícími se zejména problematiky používání nekalých
obchodních praktik ve spotřebitelských smlouvách, ale také dalších oblastí
ochrany spotřebitele. Využití poradny je pro spotřebitele zdarma.
Europoslankyně Sehnalová se pro vytvoření spotřebitelské
poradny rozhodla v návaznosti na sérii seminářů, které již několik let
pořádá s cílem seznámit účastníky s nekalými obchodními praktikami a možnostmi,
jak se proti nim bránit, ale také jak reklamovat zboží či službu, jak vracet
zboží a nepřijít o peníze či jak postupovat při změně obchodních podmínek.
V rámci nich se na poslankyni často obraceli spotřebitelé
s konkrétními dotazy či žádostí o podrobnější konzultaci případů, kdy
narazili na nezákonné jednání ze strany prodejců výrobků či služeb.
„Spotřebitelská poradna je určena všem
spotřebitelům, kteří se zajímají o svá práva. S žádostí o radu se mohou
obracet i ti, kteří se přou s obchodníkem a neví, jak postupovat a na koho
se obrátit. Takových lidí je stále bohužel hodně, a právě proto je připraven
odborný poradce, který zdarma poradí, jak se bránit a případně odkáže na i
příslušné dozorové orgány,“ vysvětluje vznik poradny europoslankyně Olga Sehnalová.