Europoslankyně Olga Sehnalová spouští spotřebitelskou poradnu

Olga Sehnalová (ČSSD), členka Výboru pro vnitřní trh a

ochranu spotřebitele Evropského parlamentu, spouští počínaje dnešním dnem

spotřebitelskou poradnu. Lidé z celé České republiky se mohou

prostřednictvím emailové adresy spotrebitel@sehnalova.cz obracet na

poradnu s dotazy, týkajícími se zejména problematiky používání nekalých

obchodních praktik ve spotřebitelských smlouvách, ale také dalších oblastí

ochrany spotřebitele. Využití poradny je pro spotřebitele zdarma.                       

Europoslankyně Sehnalová se pro vytvoření spotřebitelské

poradny rozhodla v návaznosti na sérii seminářů, které již několik let

pořádá s cílem seznámit účastníky s nekalými obchodními praktikami a možnostmi,

jak se proti nim bránit, ale také jak reklamovat zboží či službu, jak vracet

zboží a nepřijít o peníze či jak postupovat při změně obchodních podmínek.

V rámci nich se na poslankyni často obraceli spotřebitelé

s konkrétními dotazy či žádostí o podrobnější konzultaci případů, kdy

narazili na nezákonné jednání ze strany prodejců výrobků  či služeb.

 „Spotřebitelská poradna je určena všem

spotřebitelům, kteří se zajímají o svá práva. S žádostí o radu se mohou

obracet i ti, kteří se přou s obchodníkem a neví, jak postupovat a na koho

se obrátit. Takových lidí je stále bohužel hodně, a právě proto je připraven

odborný poradce, který zdarma poradí, jak se bránit a případně odkáže na i

příslušné dozorové orgány,“
vysvětluje vznik poradny europoslankyně Olga Sehnalová.