Potravinářský průmysl by měl přestat cílit reklamu na děti, žádají spotřebitelské organizace

Potravinářské firmy musí dostát slibům a přestat cílit na děti reklamy propagující nezdravé potraviny. V opačném případě bude jedinou možností, jak omezit tyto praktiky, vedoucí k tloustnutí dětí, legislativní opatření. S touto zprávou spustila v minulém týdnu Evropská spotřebitelská organizace BEUC kampaň “Potravinový marketing vůči dětem: konec hry”. 

 

Kampaň odhaluje konkrétní příklady internetových reklam na potraviny, které se zaměřují na děti. Hlavní evropské potravinářské firmy se přitom zavázaly k dodržování určitých standardů týkajících se marketingu nezdravých potravin již v roce 2012. Tato dobrovolná iniciativa však neplní svůj účel. V průběhu letošního léta proto členské organizace BEUC upozorňovaly na reklamy, které jsou v konfliktu s dobrovolnými závazky společností na zodpovědnou propagaci jejich výrobků s vysokým obsahem cukru a tuku. 

 

Ředitelka organizace BEUC (členem je i český dTest) Monique Goyens k tomu uvedla: „Naši členové již několik let upozorňují na to, že reklamy propagující cereálie plné cukru nebo čokoládové tyčinky míří převážně na děti. Výsledkem toho je, že děti si už od nejútlejšího věku zvykají na jídlo, které vede k obezitě. Potravinářské společnosti stále více přenášejí svůj marketing z televizních obrazovek na internet. Reklamní hry, webové stránky a aplikace záměrně zvyšují dětskou chuť na vysoce kalorické potraviny.“ 

 

„Děti přitom nemohou být považovány za běžné spotřebitele. Stravovací návyky, které se naučí v raném věku, jsou rozhodující pro formování jejich budoucích stravovacích návyků a pro zdraví celkově. Je proto důležité, aby se výrobci potravin začali chovat zodpovědně s ohledem na rostoucí krizi obezity,“ doplnila Monique Goyens.

 

„Podle údajů Světové zdravotnické organizace trpí každé třetí dítě v Evropě nadváhou či dokonce obezitou.  Evropský parlament zařadil dětské reklamy na potraviny s vysokým obsahem tuku, soli a cukru před čtyřmi lety mezi zvláště problematická odvětví strategie k posílení práv zranitelných spotřebitelů. Požadovali jsme vypracování analýzy s cílem zjistit, zda jsou nutná přísnější pravidla pro reklamu zaměřenou na děti a mládež. Samoregulační iniciativy výrobců selhávají, dětská obezita je realitou. Je potřeba tento nepříznivý stav změnit,“ uvedla Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.


Datum: 4.11.2016

Podobné články:

Poučení z krizového vývoje aneb Je řešením stavět obří nemocnice? 28.4.2020

Zastupitelstvo Zlínského kraje se chystá na svém květnovém zasedání opakovat hlasování o výstavbě nové krajské supernemocnice v Malenovicích. Bude to už potřetí. Poprvé zastupitelé záměr neschválili, nečekané opakované hlasování v prosinci dopadlo nejtěsnějším výsledkem opačně. ...

Krásné Vánoce 18.12.2019

Přeji Vám všem krásné vánoční svátky a v novém roce pevné zdraví a mnoho radosti, ať už Vám ji udělá cokoliv.

Tradice Evropských dnů v Kroměříži pokračuje. Představujeme Finsko. 18.11.2019

Evropské dny, jejichž tradici začala v Kroměříži bývalá europoslankyně Olga Sehnalová pokračují. Předsednickou zemí EU je Finsko, kterému je věnován týden akcí, které mají Zemi tisíců jezer představit kroměřížskému publiku. O organizaci se tentokrát postarali členové ...

Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením 1.11.2019

Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob ...

Anketa Zlatý oříšek 13.10.2019

Anketa Zlatý oříšek, která si všímá nadaných a šikovných děti bez ohledu na oblast, ve které vynikají, existuje řadu let, ale své krajské kolo ve Zlínském kraji, měla dnes poprve. Organizace se ujalo Středisko TyMy v Holešově a přehlídka dvanácti nominovaných do užšího ...

Proč jsme založili spolek Evropa doma? 1.10.2019

Když něco končí, současně něco začíná. V uplynulých deseti letech jsme v trochu jiné pozici dělali nejrůznější osvětové akce pro veřejnost, které si získaly mezi lidmi své dlouholeté příznivce. Ať už to byly spotřebitelské přednášky pro seniory, testování dvojí kvality, ...

Moje videa
Hanácké bál - Brusel

9.5.2013 | Jaký byl Hanácké bál v Bruselu? Podívejte se na naše video
Stáhněte si

Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2019. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]