Takže doprava?

Portfolio, které připadlo paní (komisařce) Jourové, bude údajně doprava a vesmírné technologie. Zejména část, která se týká vesmírných technologií, je pro Českou republiku logickou volbou. Evropská Agentura pro satelitní systém Galileo sídlí po velkém, a řekla bych i příkladném společném snažení všech, kdo rozhodnutí Komise mohli ovlivnit, v České republice. Byl to velký diplomatický úspěch, který dle mého soudu dodnes není zcela doceněn.

Na druhé straně doprava byla v minulých letech ze strany České republiky poněkud problematickou oblastí, ať už jde o čerpání fondů, nebo přípravy a vlastní realizace dopravních staveb. Je nepochybně také pravda, že i obecné pozice České republiky k řadě aspektů evropské dopravní politiky nebyly v minulosti zcela v souladu.

Jako členka výboru pro dopravu a cestovní ruch jsem v Evropském parlamentu působila v uplynulých pěti letech a budu mít příležitost se v této agendě angažovat i tomto volebním období. Proto snad mohu potvrdit, že dopravní agenda EU je mnohem širší než u nás zmiňované rozdělování peněz na dopravní projekty.

Jde o legislativu, která zahrnuje oblast letecké dopravy, od řízení letového provozu v rámci tzv. Jednotného evropského nebe, po bezpečnostní opatření na letištích, odbavovací služby, hluk, práva cestujících či pracovní dobu posádek, oblast emisí z letecké dopravy, atd. U lodní dopravy oblast vnitrozemské i námořní dopravy, parametry vodních cest i lodí, paliv, přístavních služeb, bezpečnosti a mnohé další.

V dopravě železniční bude zásadním tématem tzv. čtvrtý železniční balíček, otázka liberalizace regionální osobní železniční dopravy, správy infrastruktury, problematika železničních holdingů a transparentnosti jejich financování, ale také bezpečnostní a technické parametry na železnici, zjednodušování přeshraničních aspektů železniční dopravy, otázka infrastruktury pro kombinovanou přepravu, atd.. A když se dotkneme dopravy silniční, tak nepochybně otázka efektivního využívání infrastruktury, kabotáže, pracovních podmínek řidičů kamionů, ale také rozměrů a hmotnosti nákladních vozidel, jejich technická způsobilost, paliva v souvislosti s cíli snižování emisí, zpoplatňování komunikací, bezpečnost, atd..

Seznam není jistě vyčerpávající. U komisaře se nepochybně nepředpokládá detailní znalost celé oblasti, ale cení se jasná politická stanoviska k těmto tématům. Pokud se stane paní Jourová skutečně komisařkou pro dopravu a vesmírné technologie, půjde o úspěch, protože se rozhodně nebude jednat o okrajové portfolio v rámci Komise. Připojuji se tedy k těm, kteří to budou považovat za úspěch pro Českou republiku.

Datum: 5.9.2014

Starší Názory a komentáře:

Debaty o D1 mají být hlavně o způsobu, jakým se opravuje 17.12.2018

Z Kroměříže do Štrasburku je cesta dlouhá a když ji člověk absolvuje každý měsíc tam a zpátky nemůže si nevšimnout rozdílů mezi jízdou po dálnici doma a v sousedním Německu. Třeba v tom, jaké je tempo oprav. Rozdílů si všímám hlavně u právě opravovaných úseků. Jednak mám dojem, ...

Olga Sehnalová k debatě Evropského parlamentu Střet zájmů a ochrana rozpočtu EU v ČR 12.12.2018

"Nedávno jsme debatovali v Evropském parlamentu otázku oligarchizace médií v České republice, dnes jsou to otázky kolem čerpání fondů EU. Oba případy se de facto týkají téhož, měřeno volebními výsledky, úspěšného ekonomicko-politického projektu, vítěze voleb a vládnoucí ...

Olga Sehnalová k 70. výročí Všeobecné deklarace lidských práv 10.12.2018

...

Co napověděla konference o spotřebitelském vzdělávání dětí a mládeže? 22.11.2018

Dovolím si několik postřehů z konference o spotřebitelském vzdělávání dětí a mládeže, kterou jsem začátkem tohoto týdne uspořádala v Poslanecké sněmovně PČR, a jak s nimi hodlám dál naložit. ...

Listopad, doba radosti a naděje, zklamání a skepse 18.11.2018

V roce 1989 jsem byla studentkou medicíny. Když si vzpomenu na své pocity po událostech 17. listopadu a v týdnech, které následovaly, tak to byla euforie, radost a naděje i sebevědomé odhodlání, se kterým jsme se dívali do budoucna. Na svět otevřených možností a neuvěřitelného ...

Otevřený dopis zastupitelům Zlínského kraje 3.11.2018

V pondělí 5.listopadu zasedá ve Zlíně Zastupitelstvo Zlínského kraje. Zaslali jsme všem zastupitelům tento otevřený dopis: ...

O lékařích, učitelích a další škodné v zastupitelstvu aneb na okraj ustavujícího zasedání 1.11.2018

Když někdo lomí rukama nad tím, kolik že je v zastupitelstvu zase doktorů a učitelů, zavání to trochu pohrdáním voliči. Možnost vybrat si své zastupitele je svátkem demokracie a výsostnou volbou každého jednoho občana či občanky. Jsou-li ve výsledku více preferováni zástupci ...

7.10.2018

Vážené spoluobčanky a spoluobčané, ...

Jak to vidím já
Debaty o D1 mají být hlavně o způsobu, jakým se opravuje ...

Z Kroměříže do Štrasburku je cesta dlouhá a když ji člověk absolvuje každý měsíc tam a zpátky nemůže si nevšimnout rozdílů mezi jízdou po dálnici doma a v sousedním Německu. Třeba v tom, jaké je tempo oprav. Rozdílů si všímám hlavně u právě opravovaných úseků. Jednak mám dojem, že každý metr uzavírky tam prostě sedí a není tam ani o metr uzavřené dálnice navíc. Když ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Mezinárodní konference ke vzdělávání mladých spotřebitelů 19. 11. v Poslanecké sněmovně PČR

19.11.2018 |

Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek k tomu, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se jich využívat. To, jak informovanost ... pokračování

Naše videa
Lucemburské dny

19.11.2015 | Krátké ohlédnutí za Lucemburskými dny v Kroměříži
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]