Nepřišly dárky zaplacené online? Peníze lze získat zpět

Někteří lidé zažívají v týdnu před Vánoci frustraci, když jim dosud nepřišly dárky objednané a zaplacené přes internet. Obzvlášť, když prodejci nereagují ani na žádosti o vrácení peněz. Pokud ovšem spotřebitelé platili kartou, mohou své peníze dostat zpět díky nástroji zvanému chargeback. Evropské spotřebitelské centrum ČR radí obrátit se na banku, která kartu vydala. 

„Poskytovatelé platebních karet nabízejí nástroj zvaný chargeback, díky němuž může banka spotřebitele obrazně řečeno stáhnout peníze zpět od banky obchodníka. Podmínkou ale je, že spotřebitel zaplatil kartou, a nikoli převodem, a že podnikatel neprokáže, že zboží dodal,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra. Podle něj je vhodné žádost podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem.

Poskytovatelé karet nejsou ze zákona povinni chargeback provést, ale většina to pro své klienty činí dobrovolně. Podobné možnosti řešení sporů pak nabízejí i systémy elektronických peněženek v rámci svých center zákaznické podpory. 

Možnost přímého vrácení peněz naopak neexistuje u platby bankovním převodem. „Pokud už peníze z účtu odejdou, zboží nepřijde a prodejce nehodlá zaplacenou částku poslat spotřebiteli zpět, neexistuje snadný způsob, jak ji dostat zpět. Proto internetoví podvodníci rádi požadují platbu z účtu na účet,“ upozorňuje Ondřej Tichota a dodává, že internetového prodejce si lze ověřit díky návodu na www.evropskyspotrebitel.cz/podvod. 

Pokud se spotřebitel dostane do sporu s podnikatelem z jiné země Evropské unie, Norska nebo Islandu, může mu s řešením bezplatně pomoci Evropské spotřebitelské centrum. To působí při České obchodní inspekci a je jedním ze 30 členů sítě Evropských spotřebitelských center, financované Evropskou komisí a zúčastněnými státy. 

Zdrojem: Evropské spotřebitelské centrum

Datum: 21.12.2016

Podobné články:

Cyklojízda do Kurovického lomu 21.9.2019

Letošní cyklojízda v rámci Evropského týdne mobility se nám náramně vydařila. Ranní mrazíky vystřídal nádherný prosluněný den. Díky asistenci Městské policie jsme se bezpečné dostali z centra města a pohodovou jízdou přes Záhlinice a Tlumačov jsme dorazili do Kurovického lomu, ...

Evropští poslanci odhlasovali změny v silniční nákladní dopravě 10.4.2019

Zlepšení podmínek pro řidiče a úpravu pravidel pro silniční nákladní dopravce minulý týden odhlasovali poslanci a poslankyně Evropského parlamentu na svém plenárním zasedání. Po téměř dvou letech debat o tzv. balíčku mobility se podařilo najít v Evropském parlamentu většinu, ...

K jednání Zastupitelstva Zlínského kraje 7.4.2019

Zastupitelé Zlínského kraje budou zítra rozhodovat o tom, jakým směrem se bude ubírat krajské zdravotnictví a krajský rozpočet na mnoho dalších let. Na otevřený dopis, který jsme odeslali krajským zastupitelům minulý týden, reagovala skupina primářů vybraných vedením kraje ...

Dvojí kvalita potravin – vyjádření Olgy Sehnalové k aktuálnímu vývoji 4.4.2019

 "Můj boj za kvalitní potraviny zdaleka ještě nekončí," prohlásila včera na tiskové konferenci česká europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), která téma do Bruselu přinesla a svojí prací jej z nechténného dotáhla až do jeho zákonné úpravy. Ta se nyní dostala do fáze finálního ...

Otevřený dopis zastupitelům Zlínského kraje 3.4.2019

Toto je otevřený dopis, který jsme dnes zaslali všem zastupitelům Zlínského kraje. Shrnuje naše argumenty.

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Moje videa
Dvojí kvalita výrobků na jednotném trhu

13.9.2018 | Pane předsedající, vážené kolegyně a kolegové, od první interpelace mé a několika dalších kolegů, kterou jsme reagovali na první signály o dvojí kvalitě, uplynulo dlouhých sedm let. Sedm let od odpovědi Evropské komise, že v ...
Stáhněte si

Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2019. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]