DRUHÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ (2014-2019)
Balíček mobility
Jako stínová zpravodajka za frakci S&D jsem pracovala na revizi směrnice, která má zjednodušit placení elektronického mýtného v EU. Pro členské státy se také zjednoduší sdílení informací o řidičích, kteří neuhradili mýtné v jiném evropském státu. V praxi to mimo jiné znamená, že díky tomu budou moci řidiči užívat pouze jedno palubní zařízení pro úhradu mýtného napříč evropskou silniční sítí. Jedná se také o první úspěšně vyjednanou dohodu z opatření v rámci tzv. silničního balíčku představeného Komisí před rokem a půl, který má za cíl posílit vnitřní trh v dopravě a zjednodušit či vyjasnit jeho současná roztříštěná pravidla.
Stanovisko ke zvyšování bezpečnosti vozidel
I přesto, že za poslední dekádu se počet obětí na evropských silnicích výrazně snížil, statistiky ukazují, že v posledních letech se tento pokrok zastavil. Proto nyní Evropská Komise navrhuje přepracovat tři směrnice, které mají zvýšit bezpečnost vozidel a také lépe chránit nejzranitelnější účastníky silničního provozu jako jsou cyklisté a chodci. Na tomto stanovisku v současné době pracuji jako stínová zpravodajka za frakci S&D
Snížení počtu vážných zranění při dopravních nehodách
Vzhledem k tomu, že počty mrtvých a vážně zraněných osob na evropských silnicích se v poslední době nedaří snižovat, přijal Evropský parlament zprávu "Záchrana životů: zvyšování bezpečnosti vozidel v EU", která obsahuje návrhy na zlepšení systému aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. Na této zprávě jsem pracovala jako stínová zpravodajka za frakci S&D.
Evropský akt přístupnosti
K Evropskému aktu přístupnosti, který by měl omezit překážky znemožňující lidem s postižením plně využívat existující dopravní služby, přijal výbor TRAN své stanovisko. Jako stínové zpravodajce se mi do něj podařilo prosadit i zahrnutí městské hromadné dopravy, platebních terminálů a zastavěného prostředí, o němž se vedla nejsložitější jednání.
Stanovisko ke zprávě o jednotném digitálním trhu
Digitální technologie a internet se stále více stávají součástí běžného denního života, a samozřejmě ovlivňují i způsob, jakým se rozvíjí doprava. Vzhledem k jejich dalekosáhlým dopadům jsem se jako stínová zpravodajka zasazovala o to, aby byly nové technologie dostupné a snadno použitelné pro všechny skupiny obyvatel, včetně starších občanů a lidí s postižením.
Stanovisko k provádění Úmluvy OSN o právech osob se zdravotním postižením
Jako stínová zpravodajka jsem pracovala na stanovisku výboru TRAN k provádění Úmluvy OSN o právech osob se zdravotním postižením (UN CRPD) se zvláštním zřetelem k závěrečným připomínkám výboru OSN pro tuto úmluvu. Návrh jsem mimo jiné rozšířila o další podporu Evropského průkazu osob se zdravotním postižením.
PRVNÍ VOLEBNÍ OBDOBÍ (2009-2014)
Bílá kniha o dopravě do roku 2050
Jako stínové zpravodajce se mi podařilo prosadit, aby byla v této zprávě o budoucím vývoji dopravní politiky v EU věnována pozornost zejména vyrovnání rozdílné úrovně dopravní infrastruktury v tzv. starých a nových členských státech Unie.
Balíček předpisů týkajících se technické způsobilosti vozidel
Podle odhadů Evropské komise zapříčiňují technické závady asi 6 % všech nehod na silnicích, při kterých zemře přibližně 2 000 lidí a mnohem více se zraní. S litevským předsednictvím a Komisí jsem tedy vyjednávala o znění balíčku předpisů, který by měl zvýšit bezpečnost na silnicích a nastavit minimální úroveň technických kontrol tak, aby osobní a užitková vozidla byla dlouhodobě udržována v dobrém technickém stavu.
Práva cestujících ve všech druzích dopravy
Jako stínová zpravodajka skupiny SD jsem prosazovala, aby byli cestující lépe informováni o svých právech. Na půdu Evropského parlamentu jsem také jako jedna z prvních přinesla téma práv cestujících v případě krachu letecké společnosti.